Запис на тест драйв

Запис на сервіс

Розрахунок кредиту

ГБО

Плюси і мінуси ГБО
Ви задумалися встановити газове обладнання для свого автомобіля? Ця стаття для вас.
У ній йдеться про переваги і про деякі недоліки устаткування різних виробників. Ви дізнаєтеся про деякі поширені твердженнях щодо газового обладнання, які не завжди обґрунтовані, а частіше, просто помилкові. Отже … ПЕРЕВАГИ

До однозначних переваг можна привести: суму витрат на 1км пробігу на газі в порівнянні з бензином (в два рази менше для пропан-бутану в порівнянні з бензином А-95); високе октанове число газу, і, як наслідок, менше навантаження на шатунно-поршневу групу через антидетонаційній стійкості; чистоту самого газу, і, відповідно, відсутність нагару на свічках, порушених і клапанах; відсутність в газі свинцю в порівнянні з етилованим бензином; об’єктивно, добре відрегульований двигун працює м’якше і більш плавно реагує на положення педалі газу, що стає особливо помітним при русі в пробках;

Багато автомобілістів розглядають лише поверхневі переваги використання
газового палива (економія грошей), забуваючи про інші переваги газобалонних
систем.

Що стосується газової системи, то вона дозволяє експлуатувати автомобіль як на газі, так і на бензині, здійснюючи на ходу перемикання з одного палива на інше прямо з салону. Слід зазначити, що газобалонне обладнання фактично дублюється бензиновою системою живлення, підвищуючи безвідмовність автомобіля і зменшуючи практично до нуля ризик відмови від руху при поломці в системі харчування. До того ж, сумарний пробіг на одній заправці зростає вдвічі (зазвичай на автомобіль встановлюється балон з місткістю не менше, ніж ємність бензинового бака). Ця перевага особливо корисна тим, хто здійснює поїздки на далекі відстані і не впевнений в якості провінційного бензину.

Не варто забувати і про протиугінні можливості газових апаратур, установлюваної на інжекторні автомобілі: від’єднавши легкознімальний комутатор, можна надійно заблокувати подачу обох видів палива при спробі несанкціонованого пуску двигуна.

Так само позитивно оцінять газопаливну систему власники дорогих іномарок, оснащених уприскуванням палива і каталітичним нейтралізатором. Крім істотної економії на високооктановому бензині, використання газу береже дорогу в ремонті систему уприскування і істотно продовжує «життя» каталітичного нейтралізатора.

Ще одним аргументом на користь газового обладнання є мінімальна амортизація. При правильній експлуатації обладнання міжремонтний період до заміни гумовотехнічних виробів (за винятком газових форсунок, термін служби яких на пряму залежить від якості газу) складе не менше 5 років. Більш того, багато деталей газової апаратури можуть бути перевстанвлені на інший автомобіль, продовжуючи служити ще довгий час.

НЕДОЛІКИ

До недоліків можна віднести, перш за все, втрату розгінної динаміки і зниження максимальної швидкості в середньому на3- 5%, і втрату корисного об’єму багажника, займаного газовим балоном. Причому якщо останній факт очевидний і не обговорюється, то втрата потужності сильно залежить від ступеня стиснення робочого об’єму двигуна і від алгоритму запалювання. Чим вище ступінь стиснення, тим менше втрата потужності (двигуни, розраховані під 95 бензин, вкрай вдячно ставляться до газу і видають «на гора» до 98% потужності, що розвивається на бензині). А що стосується запалювання, то коригування під газ допомагає максимізувати ККД.

Неодноразово згадуваний «запах газу» пов’язаний, як правило, або з неправильно проведеним ТО (зливом конденсату на ежекторних системах подачі газу), або з негерметичність вихлопної системи, при якій незгорілий одорант задуває в салон через повітрозабірники. Цей запах хоча і вкрай неприємний, але не може служити причиною загоряння, а правильно проведене ТО і нормальний стан вихлопної системи гарантують Вам відсутність неприємних відчуттів. Економічні розрахунки по окупності обладнання наведені на багатьох сайтах і при щорічному пробігу понад 10 тисяч кілометрів відповідь однозначна — переходь на ГАЗ! При меншому пробігу окупність настане пізніше, проте кожні пройдені на газі сто кілометрів будуть давати вам мінімум сто кілометрів дармового пробігу.

Серед установників та й користувачів газового обладнання побутує вислів «підсів на газ», яке вживають по відношенню до людини, що встановлює газ на кожну свою наступну машину. І дійсно, вкрай мало знайдеться людей, які поставивши хороше обладнання на перший автомобіль, не спантеличені б питанням установки ГБО на наступний куплений. Чого і вам бажаємо.

«Щоб все працювало і не напружувало!» Дійсно, хотілося б, якщо вже вирішив їздити на газі, щоб проблеми стороною пройшли. Стабільна робота обладнання, тривалий ресурс і хороші експлуатаційні показники безпосередньо залежать від обраного Вами обладнання. Хоча це далеко не головне. Мабуть, важливіше правильна комплектація (наприклад, підбір змішувача, діаметра форсункових штуцерів, потужності редуктора) і професійна установка.

Кілька слів щодо комплектації. Звертайте увагу не тільки на основний вузол — редуктор, а й на інші важливі компоненти ГБО: клапани, мультиклапан, електрика і електроніка, змішувач блок управління, газові форсунки (в системах розподіленого уприскування газу). Не менш важлива якість гумотехнічних і пластмасових виробів: рукави, перехідники, дозатор.

МІФИ І упередження: ЦЕ НЕБЕЗПЕЧНО

Кажуть, як правило, про небезпеку розміщення газового балона в багажнику, малюючи страшні картини наслідків вибуху.

І ось що дивно: балон з 3,5-4 мм сталі, розміщений в багажнику — це страшно і може вибухнути, а паливний бак, по товщині не сильно відрізняється від консервної банки — це нормально.

В реаліях, газовий балон, оснащений запірною арматурою із запобіжними клапанами здатний витримати найсильніший удар, і навіть обрив магістральних трубок не викличе скільки-небудь значного й пожежонебезпечного витоку. Руйнування ж балона може відбутися лише в тій ситуації, наприклад, після наїзду вантажного автомобіля, що рухається зі швидкістю в 80 км / год на нерухомий автомобіль.

Підтвердженням може служити наявність б / у газових балонів у цілком робочому стані на розборках битих іномарок (і машини на розбиранні не горіли, і балони ніяк не закопчені).

Зрозуміло, саме слово «ГАЗ» несе в собі якесь попередження про небезпеку, проте варто пам’ятати, що пропан-бутанова суміш, яка використовується в більшості автомобілів, в звичайних умовах важче повітря, що запобігає утворенню газоповітряної суміші, а точка займання цієї самої суміші вище, ніж у суміші парів бензину з повітрям.

ІНШІ ПИТАННЯ

Ще ряд питань і заперечень стосується безпосередньо сумісності систем подачі бензину з газовими системами. Як приклади наводять пересихання гумових ущільнювачів і засмічення жиклерів у карбюраторних автомобілів, вихід з ладу форсунок і бензонасоса у автомобілів з інжекторної подачею палива.

Тут саме час вигукнути: вивчайте «мат. Частину» або читайте інструкцію з експлуатації !!! Ну чорним по білому скрізь написано, що у автомобіля, оснащеного газо-паливною системою, запуск двигуна повинен здійснюватися на бензині з наступним переходом на газ, що паливний бак ніколи не повинен бути порожнім, і що бензонасос на автомобілях з електричними форсунками не відключати. Економія на паливі не повинна доходити до абсурду, якщо Ви, звичайно, не хочете поповнити ряди супротивників газу, попередньо витратившись на ремонт системи подачі бензину.