А ви вже підготували своє авто до літнього періоду? Лайфхак від фахівців БЛІЦ-АВТО
Літо — це час оновлень, відпочинку і підкорення нових доріг. Щоб після зими автомобіль служив без нарікань, потрібна ретельна перевірка стану машини. Правильно зробити це допоможуть кілька простих порад наших фахівців по обслуговуванню автомобілів.
Перевірити кузов на наявність корозії, не забути замінити моторне масло … Що ще необхідно зробити, щоб ваше авто не підвело вас на дорозі?
Сезонна підготовка авто — річ необхідна. Впоравшись із зимовою експлуатацією, багато водіїв обмежуються банальною чищенням салону і зміною гуми, вважаючи, що більш ретельна підготовка авто — зайва трата грошей, але насправді, це далеко не так.
Більшість водіїв вважає, що питання підготовки авто до літньої експлуатації — міф, запущений сервісними компаніями. Спробуємо розібратися, чи так це насправді і чи здатен автомобіліст відтворити необхідний комплекс заходів своїми силами. Тож почнемо.
ДВИГУН
Перше, про що потрібно задуматися — здоров’я двигуна. Заміна моторного масла — тільки початок. І це обов’язковий пункт комплексу, як, власне, і повноцінне ТО.
ФІЛЬТР
Куди важливіше — стан повітряного і салонного фільтрів. Обидва відносяться до категорії копійчаних витратних матеріалів, однак це той випадок, коли краще зробити це раніше. Повітряний фільтр, наприклад, має прямий вплив на якість роботи систем сумішоутворення і займання. До того ж, продовжує життя моторного масла. Салонний же фільтр покликаний очищати те, чим ви дихаєте. Якщо авто обладнане кондиціонером, його чистота в буквальному сенсі стає запорукою здоров’я водія та пасажирів.
РОЛИКИ ТА РЕМЕНІ БЕЗПЕКИ
Потрібно перевірити їх починаючи з системи ГРМ (якщо у вас, звичайно, не ланцюговий привід) і закінчуючи ременями навісного обладнання. До чого призводить обрив або перескок першого, пояснювати, сподіваємося, зайве. Втім, обрив і прослизання другого надалі також обіцяє масу неприємностей.
Проблема в тому, що робити все це доведеться, як мінімум, у власному гаражі, краще — в автосервісі. На жаль, визначити на око ресурс ременів не кожен автолюбитель зможе. Якщо він взагалі буде в змозі дістатися хоча б до одного з них.
До слова, заїзд в сервіс дозволить також оцінити стан різних прокладок і гумових з’єднань. Патьоки масла і антифризу на зимовій пилу видно, що називається, неозброєним оком, як, власне, і джерело їх появи.
РАДІАТОРИ
Про те, що теплообмінники потрібно утримувати в чистоті пам’ятають не всі, а в спеку спантеличено дивляться під капот, намагаючись зрозуміти, чому їх авто раптом «закипів». Цю процедуру знову ж таки краще довірити сервісним підприємствам, бо, в більшості випадків, без часткового розбирання підкапотного простору, радіатор не помити. Тим більше, якщо їх два (двигун і кондиціонер).
Багато водіїв нехтують профілактичної заміною акумулятора, хоча, багато фахівців на цьому наполягають. Якщо АКБ вже на останньому подиху, заїхати всервіс, мабуть, все-таки варто. До речі, варто перевірити і контакт маси на двигуні. Найчастіше, саме він є винуватцем більшості акумуляторних бід.
ІНСПЕКЦІЯ ВСІХ РОБОЧИХ РІДИН — ГАЛЬМІВНОЇ/АНТИФРИЗОВОЇ
По суті, влітку вони впливають на безпеку куди сильніше, ніж взимку. Сильно розбавлена охолоджуюча рідина може призвести до банального «самовару», закипання «тормозу» залишить водія без гальм.
До речі, їх потрібно міняти не рідше, ніж раз на два роки. Оскільки гальмівна рідина вкрай гігроскопічна, а антифриз схильний до повільного «википання» і поступової зміни хімічного складу (що призводить до передчасного руйнування гумових елементів і корозії металевих).
КОНДИЦІОНЕР
Поки він працює про нього ніхто й не згадує, хоча ця система потребує не менше регулярному обслуговуванні. Якщо система все-таки працює, наступним етапом є перевірка рівня холодоагенту (недолік веде до прискореного зносу компресора, який в спеку буде молотити практично постійно), а також антибактеріальна обробка. Запах — наслідок розмноження бактерій на поверхні випарника. Саме від них, власне, і треба позбутися.
Для цього зазвичай використовують або спеціальну автохімію. Питання в тому, чи знаєте ви, де в вашому авто розташований випарник?
ХОДОВА
Ну і фінальний акорд — перевірка ходової. Зима — суворе випробування для будь-якого гумового виробу. Витратити 20 хвилин на діагностику — куди дешевше, ніж потім . Та й на рульову розхитані шарніри впливають не найкращим чином, не кажучи про підшипники…
І, до речі, не забудьте нормально збалансувати літні колеса. Дисбаланс в 40-60 грам на швидкості порівняємо з боковим ударом кувалди по шині, який наноситься з частотою 5 ударів в секунду. Як довго проживе підвіс такого авто?
Все ще сумніваєтеся чи варто вам звернутися до спеціалістів автосервісу? Тоді телефонуйте: (044) 501 80 96.
Наші фахівці проведуть ретельну перевірку всіх частин та виправдяють усі ваші сподівання щодо якості робіт.