Запис на тест драйв

Запис на сервіс

Розрахунок кредиту

Новини

Вібрації автомобіля: ознаки, причини і рішення проблеми

Опубликовано 12 апреля, 2019 в 5:38 пп

Будь-який легковий автомобіль типу седана або універсала, а також вантажний транспортний засіб являють собою складний механізм, що складається з величезної кількості обертових компонентів. У разі зносу або пошкодження ці компоненти в якийсь момент починають обертатися недостатньо плавно, що часто призводить до появи вібрацій і руху автомобіля ривками.

Вібрації можуть відчуватися при наступних обставинах:

під час роботи двигуна в режимі холостого ходу;
під час руху;
під час прискорення;
під час гальмування.

Давайте розглянемо основні причини появи вібрацій і з’ясуємо, чи можна самостійно вирішити проблему або ж краще звернутися за допомогою до кваліфікованого механіка.

Вібрації під час роботи двигуна в режимі холостого ходу

У разі запуску двигуна і його роботи на холостому ходу запускаються всі рухомі компоненти, що знаходяться всередині і зовні двигуна. Якщо вібрації з’являються саме на цьому етапі, можна скоротити список можливих причин і перевірити тільки ті, що пов’язані безпосередньо з двигуном. Нижче наведені деякі з них.

Незадовільний стан свічок запалювання

Тільки за умови відмінного стану свічок запалювання відбувається своєчасне утворення іскри, необхідної для займання повітряно-паливної суміші, що, по суті, забезпечує рух автомобіля. Якщо свічки забруднені або зношені, вони не здатні повноцінно виконувати свою функцію. Коли це відбувається, з’являються відчутні вібрації автомобіля при роботі двигуна вхолосту.

Після включення передачі також цілком вірогідна поява вібрацій і зниження потужності двигуна. При цьому може включитися індикатор Check engine ( «Перевірте двигун»), оскільки неповне згоряння палива призводить до підвищення рівня викидів. Крім того, причиною можуть стати пошкоджені, зношені або неправильно під’єднані дроти свічок запалювання.

 

Рішення: у сучасних свічок запалювання дуже довгий термін служби, але вони все одно не можуть працювати вічно. Якщо дотримуватися рекомендованих виробником інтервалів заміни свічок, все буде в порядку, але не зайвим буде попросити механіка перевірити стан свічок і їх проводів. Очищення свічок запалювання може вирішити проблему, але нові свічки коштують не так вже й багато, тому очищення старих свічок навіть може обійтися дорожче, ніж їх заміна.

Засмічений повітряний фільтр

Для належного згоряння палива в двигуні обов’язкова наявність у ньому кисню. У разі засмічення повітряного фільтру знижується обсяг подається в двигун повітря. Більш того, це може позначитися на кількості що надходить в циліндри палива, оскільки витрата палива залежить від кількості повітря, що подається. Чим менший об’єм повітря, тим менший обсяг палива. У результаті автомобіль починає сіпатися з простої причини — через брак повітряно-паливної суміші в двигуні.

Рішення: установка нового повітряного фільтра, який не зажадає великих грошових витрат. Процедура заміни досить проста, але, якщо ви не впевнені, що зможете впоратися самостійно, зверніться за допомогою до автомеханіка.

Засмічений паливний фільтр

Засмічений фільтр обмежує або повністю блокує подачу палива до двигуна, що теж може призвести до його тряски.

Рішення: заміна паливного фільтра. Не маючи досвіду роботи з паливними магістралями, дозвольте зробити це кваліфікованому механіку. Якщо заміна фільтра не вирішить проблему, механік перевірить паливний насос і паливні форсунки.

Пошкоджені вакуумні шланги та їх сполуки

Конструкція будь-якого двигуна автомобіля передбачає наявність декількох вакуумних шлангів. У разі розриву, розтріскування, зносу шлангів або ослаблення їх з’єднань двигун може почати вібрувати, глухнути або в ньому можуть відбуватися пропуски запалювання. При цьому також може включитися індикатор Check engine («Перевірте двигун»).

Рішення: заміна пошкоджених шлангів і перевірка надійності їх з’єднань. Механік із легкістю вирішить цю проблему.

Несправний ремінь механізму газорозподілу (ГРМ)

Ремінь ГРМ відповідає за належну синхронізацію впускних і випускних клапанів з рухом поршнів. Коли все працює належним чином, двигун працює дуже плавно. Зношений ремінь ГРМ може прослизати, порушуючи точну калібрування. Це може привести не тільки до вібрації двигуна, але і до серйозного пошкодження його внутрішніх компонентів (це залежить від конструкції двигуна).

 

 

Рішення: слід негайно доставити автомобіль в автомасервіс. Якщо ви підозрюєте, що проблема виникла саме з ременем ГРМ, можна вдатися до буксирування автомобіля. 

Пошкоджена опора двигуна
Між двигуном і кузовом автомобіля розташована спеціальна опора. Цей компонент не тільки забезпечує кріплення двигуна в автомобілі, але і поглинає вібрації двигуна, тим самим запобігаючи їх передачу на кузов. Завдяки цьому в салоні не відчувається ніяких вібрацій.

Пошкоджена, зламана або зношена опора двигуна стає нездатною виконувати ці дві основні функції, в результаті чого вібрації двигуна виразно відчуваються в салоні. Вібрації на холостому ходу можуть бути сильнішими, а при виборі передачі парковки або нейтралки стати слабкіше. У крайньому випадку двигун може зірватися з опори, що загрожує найсерйознішими наслідками.

Рішення: негайно доставте автомобіль в автосервіс. Цю проблему потрібно вирішувати швидко, інакше вона може обійтися надто дорого.

Проблеми, пов’язані з двигуном, можуть виникати і під час руху. Вібрація двигуна може спостерігатися не тільки під час його роботи в режимі холостого ходу, але і при керуванні автомобілем. Насправді, вібрації двигуна можуть ставати голосніше і інтенсивніше під час прискорення руху як по вулицях міста, так і по автомагістралі.

З включенням передачі і зрушення з місця безліч компонентів починає обертатися. Якщо під час руху по дорозі з’являються вібрації, в першу чергу, необхідно перевірити шини, хоча проблема може бути і не в них. Тут, до речі, можуть вступити в гру компоненти, згадані в попередньому пункті.

Дисбаланс коліс

Колеса — це найбільші обертові компоненти будь-якого автомобіля. Під час руху транспортного засобу шини постійно контактують із дорожнім покриттям. Це означає, що вони потрапляють у вибоїни та тріщини, також наскакують на камені, уламки та інше сміття, що попадається на дорозі.

Нові шини ідеально збалансовані і безперешкодно обертаються без будь-яких ознак вібрацій. Але через деякий час відбувається їх розбалансування. Це призводить до вібрацій, які передаються на рульове колесо або на кузов автомобіля.

Вібрація від розбалансованих коліс зазвичай відчувається у швидкісному діапазоні 80-110 км / ч.

Рішення: відвідайте найближчий автосервіс, щоб вирішити проблему. Ця процедура не займе багато часу і не зажадає великих грошових витрат, але за умови, що шини не пошкоджені.

Інші причини вібрацій

Низький тиск повітря в шинах: недостатній тиск повітря в шинах може стати причиною появи вібрацій. Крім того, низький тиск призводить до передчасного, нерівномірного зносу шин і в кінцевому підсумку — до їх розриву.

Рішення: перш за все потрібно впевнитися, що шини нормально накачані. Можливо, справа саме в цьому. Бажано завжди мати в бардачку якісний манометр і регулярно перевіряти тиск повітря в шинах, щоб вони прослужили максимально довго.

Нерівномірний знос шин: в разі порушення кутів установки коліс (через нерівності дороги) шини зношуються нерівномірно. Можливо стирання протектора з одного боку або викривлення шини, в результаті чого протектор стає рифленим. Згодом виникають вібрації і доноситься дорожній шум при прискоренні.

Рішення: зверніться до автосервісу з проханням перевірити шини на предмет нерівномірного зносу. Може знадобитися регулювання кутів установки коліс або навіть заміна шин в разі їх надмірного зносу.

Дефект шин: насправді, шини можуть мати різні дефекти. Вони можуть втратити круглу форму, а також можливо відшарування протектора, шпагату текстильного каркаса по колу. Такі проблеми проявляються, зазвичай, при русі з низькою швидкістю (25-30 км / ч). Це можуть бути виробничі дефекти, але найчастіше таке трапляється внаслідок руху по дорогах із поганим покриттям. На боковині або протекторі пошкодженої шини можна виявити тріщини, порізи або опуклості.

Рішення: цю проблему допоможе вирішити спеціаліст автосервісу. Якщо це виробничий дефект, гарантія може покрити всі витрати на заміну дефектних шин.

Стертий малюнок протектора: шини мають мінімальний малюнок протектора або його зовсім не залишилося. Мало того, що такі шини мають погане зчеплення з дорогою, низькі показники гальмування і коефіцієнт опору бічному відведенню, вони ще й неконтрольовано ковзають по мокрій або засніженій дорозі. А поява вібрацій зайвий раз нагадує про те, що давно пора вирішити проблему.

Рішення: придбання нових шин без зволікання.

Пошкоджені колісні диски

Іноді проблема полягає не в шинах, а в тому, на що вони встановлені. При попаданні коліс в великі і глибокі вибоїни або в разі наїзду на низький бордюр колісні диски можуть деформуватися. У результаті сильного удару по колесу пошкоджується як шина, так і диск. Навіть якщо колесо не має видимих пошкоджень, це не означає, що балансування не порушена. Вібрації можуть передаватися через рульове колесо або кузов автомобіля, це залежить від того, яке з коліс пошкоджено.

Рішення: перевірте колісні диски, звернувшись в автосервіс. При відсутності ушкоджень буде досить балансування, щоб вирішити проблему. Якщо диск погнутий, його можна спробувати відремонтувати у спеціаліста. Якщо колісний диск не підлягає ремонту, його доведеться замінити.

Вібрації під час прискорення

І тут можуть проявитися проблеми, описані в пункті, присвяченому холостому ходу двигуна. Але є і деякі особливості.

Пошкоджені приводні вали, карданні шарніри і осі

Джерелом вібрацій, крім двигуна, колісних дисків і шин, можуть бути приводні вали, карданні шарніри і осі, що обертаються з високою швидкістю. Деякі або всі ці компоненти, в залежності від компонування ходової частини, відповідають за передачу крутного моменту від двигуна на колеса.

В такому випадку вібрації будуть відчуватися саме в процесі прискорення, а не під час руху з постійною швидкістю або роботи двигуна в режимі холостого ходу.

Рішення: зверніться до автосервісу для перевірки стан згаданих компонентів. Приводні вали можуть зажадати балансування. Що стосується шарнірів, то ця проблема вирішується їх заміною або мастилом і установкою нових пиляків. Вигнуті осі підлягають заміні.

Пульсації і вібрації при гальмуванні можуть негативно позначатися на керованості автомобіля і характеристиках його гальмування. А це вже серйозна проблема, адже гальмівна система — це найважливіша система, що забезпечує безпеку руху. Звертаючись до механіка з питання несправності гальм, будь готові почути один з наступних діагнозів.

Зношені гальмівні диски

Гальмівні колодки перестають щільно прилягати до поверхні дисків, якщо останні сильно зношені (в такому випадку вони починають виляти) або якщо вони мають різну товщину. Саме тому при залученні гальм колодки починають прослизати, в результаті чого водій відчуває пульсацію педалі гальма, а в більшості випадків ще й биття рульового колеса.

 

Рішення: гальмівні диски підлягають ремонту або заміні. Для визначення напрямку робіт диски необхідно оглянути і виміряти. Але в більшості випадків доводиться міняти диск, який зношений настільки, що викликав вібрації.

Зношені гальмівні барабани

Гальмівні барабани, що втратили круглу форму, можуть стати причиною пульсації гальмівної педалі. Більш того, при натисненні педалі може доноситися  скреготливий звук.

Рішення: барабани підлягають ремонту або заміні. Під час перевірки механік оглядає барабани на предмет пошкоджень, наприклад тріщин, задирів або ознак перевищення теплових меж. Наявність будь-якого пошкодження говорить про необхідність установки нових барабанів. У більшості випадків доводиться міняти барабан, якщо він зношений настільки, що викликав вібрації.

Зношені колісні підшипники

Підшипники дозволяють колесам обертатися, утримуючи вагу автомобіля. Гальмівний диск кріпиться до маточини колеса з підшипником. Якщо зношений колісний підшипник має занадто великий зазор, при гальмуванні відчуваються вібрації. Крім того, це погано впливає на керованість автомобіля і чіткість його входження в поворот.

Рішення: заміна одного або декількох зношених підшипників. Колісний підшипник зазвичай є невід’ємною частиною колеса, тому його неможливо замінити окремо. У такому випадку потрібно міняти весь вузол.

Перевірка гальм

Навіть при нормальній роботі гальмівної системи, тобто при відсутності незвичайних звуків і пульсацій, її потрібно перевіряти мінімум один раз на рік. Частота заміни компонентів гальмівної системи залежить від стилю водіння і інтенсивності використання гальм.